w
googluj
pl

Remember The Milk


ico
Remember The Milk to serwis internetowy służący do tworzenia list zadań do wykonania, czyli tzw. list to-do (angielskie "to do" oznacza "do zrobienia", "zrobić"). Jego hasłem reklamowym jest: "Nigdy więcej nie zapomnisz mleka ze sklepu (ani niczego innego)". Dostęp do aplikacji internetowej Remember The Milk można mieć nie tylko poprzez specjalnie do tego celu utworzoną witrynę, ale i z poziomu rozszerzenia przeglądarki internetowej na komputerze stacjonarnym. Wspierane w tym względzie są m.in. przeglądarki Google Chrome, Mozilla Firefox oraz Internet Explorer. Twórcy wydali też samodzielną aplikację na urządzenia mobilne. W poniższym opisie zajmiemy się wersją przygotowaną dla smartfonów i tabletów z systemem operacyjnym Android.

Aby z Remember The Milk skorzystać, najpierw musimy się zarejestrować i utworzyć własne konto. W związku z tym postępujemy zgodnie z procedurą podaną na ekranie aplikacji i wpisujemy swoje imię, nazwisko, adres e-mail, nazwę użytkownika oraz hasło. Po chwili powinniśmy się już znaleźć we właściwym interfejsie aplikacji. Zobaczymy zadania uporządkowane wedle porządku chronologicznego; mamy widok ogólny na te, które mamy wykonać w bieżącym tygodniu, a także precyzyjniej: na każdy z kolejnych 7 dni tygodnia. Poszczególne tryby aplikacji, do których przechodzimy przez nawikonę (standardową ikonę służącą do nawigacji, jej wygląd to trzy poziome kreski) są połączone z oknem, które pojawia się na środku naszego ekranu i które (ogólnie mówiąc) rozszerza opcję danego trybu. Aby przejść do listy zadań wystarczy wykonać gest przesunięcia w lewo i odwrotnie, aby znowu znaleźć się w widoku trybów i okna z opcjami danego trybu.

Zajmijmy się najpierw tworzeniem nowych zadań. Po wpisaniu nazwy zadania, pojawią się na ekranie opcje precyzujące to zadanie. Są to m.in.: poziom priorytetu (wysoki, średni, niski), termin wykonania (dziś, jutro itd.), nazwa listy do której należy zadanie i (opcjonalnie) tagi, powtarzalność (codziennie, co tydzień, co miesiąc itd.). Co interesujące, każdy z tych parametrów możemy wpisać ręcznie, gdyż dany parametr oznacza dany symbol. Można więc, przykładowo, bezpośrednio po nazwie zadania dodać "!1", co będzie oznaczać wysoki priorytet. Jeżeli się spieszymy i na parametrach nam zbytnio nie zależy, możemy je pominąć.

Oto z kolei niektóre funkcje (tryby) dostępne w panelu nawigacyjnym:
• Ustawienia - poznamy tu informacje o statusie naszego konta i o możliwościach aplikacji dostępnych po wykupieniu subskrypcji (to m.in. automatyczna synchronizacja czy odblokowanie widgetów); w wersji podstawowej zdecydować możemy m.in. o tym, co wyświetlane będzie na ekranie startowym (domyślnie jest to bieżący tydzień, ale wybrać możemy np. listy, tagi czy wszystkie zadania), jaka czcionka nagłówków ma być używana (aplikacji czy systemowa); w kwestii zadań z kolei m.in.: czy ma się pojawiać okienko z potwierdzeniem usunięcia zadania, w której liście ma się domyślnie pojawiać nowe zadanie, jaka ma być domyślna data końca wykonania zadania (dziś albo nigdy); prócz tego do dyspozycji mamy ustawienia związane z lokalizacją, przypomnieniami (opcja płatna) i synchronizacją (wersję podstawową możemy synchronizować tylko ręcznie),
• bieżących zadań dotyczą trzy kolejne ikony; są one bezpośrednio powiązane z oknem rozszerzającym funkcje trybu, tzn. w domyślnym układzie tryby "Bieżący Tydzień", "Dziś" oraz "Jutro" podświetlają analogiczny wariant w okienku, jednakże z tego samego okienka możemy też przejść do kolejnych dni tygodnia (które nie są z kolei oddzielnymi trybami); może to brzmieć skomplikowanie, ale w rzeczywistości jest całkiem dobrym i praktycznym sposobem na przechodzenie między najbliższymi datami,
• Listy - znajdziemy tu nasze listy zadań; skorzystać możemy już z gotowych, np. "Praca", "Nauka", "Osobiste"; nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać nowe czy edytować te, które już mamy,
• Tagi - czyli znaczniki; znajdziemy tu listę wszystkich tworzonych przez nas tagów, którymi oznaczać możemy zadania; znaczniki możemy sobie najpierw utworzyć, a dopiero później je dodawać do nowych zadań,
• prócz tego możemy przeszukiwać swoje zadania czy w najszybszy sposób dodać nowe zadania poprzez dotknięcie ikony plusa.

Wraz z zainstalowaniem aplikacji otrzymamy możliwość wstawienia na nasz systemowy pulpit kilku widgetów. Ich rozmiary to: 1x1, 3x1, 2x2, 3x3 i 4x4. Jak jednak wspomniano, w wersji bezpłatnej nie mamy szansy ich użyć, gdyż za każdym razem proszeni będziemy o zakup wersji Pro. Do tego dochodzi kolejne ważne ograniczenie, też wspomniane wyżej, czyli brak automatycznej synchronizacji. Zarówno widgety, jak i funkcję synchronizacji uznać można za coś absolutnie podstawowego i dlatego szkoda, że taka rzecz wymaga aż wykupienia subskrypcji. Sama aplikacja daje nam jednak pełną kontrolę nad sposobem tworzenia list zadań; możemy szybko przeglądać zadania na najbliższe dni i oznaczać je tagami dla lepszej orientacji. Zatem jeśli jej ograniczenia Ci nie przeszkadzają, a chcesz mieć dobrą aplikację do tworzenia list to-do, wówczas Remember The Milk może Ci przypaść do gustu.

Ograniczenia!
Aby korzystać z aplikacji, konieczne jest zarejestrowanie się w jej serwisie. Aby korzystać z pełnej funkcjonalności (m.in. automatycznej synchronizacji czy widgetów na pulpit), trzeba wykupić subskrypcję.

Wymagania!
Android 2.2 i nowsze

Spolszczenie!
Język polski ustawiany jest automatycznie

Licencja: Freeware (darmowa)
Oceń program:
-/5

Ocena: 5 (2 głosów)

Strefa Download programu
Remember The Milk



Remember The Milk dla Android
2016-08-26

Ilość pobrań: 27 | W tym miesiącu: 0 | W poprzednim miesiącu: 0

Komentarze (1)
Remember The Milk
avatararrow
HnauHnakrapunt | 2017.09.17 12:58
0 Oceniam pozytywnieOceniam negatywnieZgłoś nadużycie
Proste w obsłudze i przejrzyste.
Remember The Milk