w
googluj

NERO: Neuro-Evolving Robotic Operatives 2.0


NERO (Neuro-Evolbing Robotic Operatives) – to innowacyjna gra strategiczna stworzona w wyniku kooperacji Neutral Network Research Group, Departament of Computer Sciences oraz University of Texas at Austin. Stworzony w wyniku tej współpracy projekt ma na celu pokazanie siły technologii uczenia się maszyn, stworzenia gry, która bazuje na tym oraz wesprzeć programistów zajmujących się sztuczną inteligencją.

Ludzkość odkryła planetę bardzo podobną do Ziemi. Krąży ona wokół gwiazdy Gliese 581. Jednak wszystkie wysłane na nią robotyczne sondy nie wróciły. Okazało się, że niegdyś istniała na niej inteligenta rasa, która upadła w nieznanych okolicznościach. Pozostawiła po sobie wysoce rozwinięte roboty, które w wyniku powolnego uczenia się zastąpiły swoich dawnych panów. Naszym naukowcom udało się przejąć kilka fabryk zlokalizowanych na planecie, dzięki czemu możemy produkować swoje autonomiczne i nieodpowiadające na bezpośrednie rozkazy roboty. Aby wygrać musimy sprawić, żeby stały się na tyle inteligentne, aby samodzielnie przejęły resztę fabryk na planecie.

W NERO uczymy, więc grupę robotów odpowiednich zachowań. Można powiedzieć, że tresujemy je. Dajemy im bodźce oraz cechy charakteru, a następnie to one muszą same poradzić się w stworzonej przez nas sytuacji. Uczone w ten sposób drużyny robotów możemy zapisywać, a następnie testować w walkach z robotami trenowanymi przez znajomych lub innych ludzi z całego świata. Możemy również wysłać je do walki przeciw istniejącym już w grze robotom.

Samo uczenie robotów jest dosyć proste. Sprowadza się najpierw do zdefiniowana charakteru robotów. Robimy to za pomocą panelu umieszczonego w prawym dolnym rogu ekranu. Możemy tutaj ustalić czy nasze roboty mają atakować wroga, strzelać do niego, czy unikać jego pocisków lub czy trzymać się w grupie czy może lepiej w luźnym szyku. Następnie tworzymy np. statycznego przeciwnika, który jest niezniszczalną i nieporuszającą się marionetką. Teraz możemy wyznaczyć punkt spawnowania naszych robotów. Zobaczymy, że na początku rozbiegną się na wszystkie strony. Dopiero po chwili zorientują się, że jest wróg i powinny go atakować. Po dłużej chwili wszystkie roboty, od razu po pojawieniu się na mapie będą biegły do ataku. W ten sposób możemy dodawać kolejnych wrogów, przeszkody itp.

PEGI:

Licencja: Freeware (darmowa)
System Operacyjny: Windows XP/Vista/7
Oceń program:
-/5

Ocena: 4 (1 głosów)

Strefa Download programu
NERO: Neuro-Evolving Robotic Operatives



NERO: Neuro-Evolving Robotic Operatives 2.0
Wersja stabilna
42.13 MB | 2015-03-22

Ilość pobrań: 134 | W tym miesiącu: 0 | W poprzednim miesiącu: 0

Komentarze (0)
NERO: Neuro-Evolving Robotic Operatives