w
googluj

Incentive 1.0.4


ico
Incentive to unikalna aplikacja mobilna dostępna dla Androida, która na pewno pomoże nam osiągnąć zakładane cele. Z jednej strony: jest to narzędzie do tworzenia i śledzenia zadań do wykonania - czyli TODO, a więc w gruncie rzeczy nic nowego. Z drugiej strony jednak: program pozwala określić stopień trudności tych zadań w punktach, a jednocześnie pozwala utworzyć nagrody, które będzie można odebrać po zebraniu odpowiedniej sumy! Zatem Incentive to coś w stylu RPG-a, choć nie znajdziemy w nim żadnych poziomów doświadczenia ani, tym bardziej, tworzenia jakiejś postaci. Albo inaczej: to my będziemy tą postacią, która odtwarzać będzie swoją społeczną rolę.

Odtwarzanie roli w prawdziwym życiu wymaga zawsze podjęcia szeregu misji, nim taka "gierka" dobiegnie szczęśliwego "finito". Dajmy przykład ucznia. Jeżeli się uczymy, to musimy zaliczyć na zadowalającym (lepiej: jak najwyższym) poziomie wszystkie przedmioty, aby na koniec uzyskać średnią z czerwonym paskiem (bynajmniej nie na pupie). Jest więc przed nami, od września, rozpostartych wiele misji: język polski, język angielski, matematyka, geografia, historia, fizyka, chemia itd. Wszystkie one złożą się na cel ostateczny, czyli np. średnią 5,0 na koniec semestru czy roku szkolnego. Przekształcając to na język aplikacji: średnia 5,0 będzie naszym CELEM, zaś dobre stopnie otrzymywane z kolejnych przedmiotów będą naszymi ZADANIAMI. Aby jednak utrzymać motywację zarówno z dnia-na-dzień, jak i z tygodnia-na-tydzień, a zwłaszcza z miesiąca-na-miesiąc, musimy jeszcze otrzymywać jakieś NAGRODY.

Korzystanie z Incentive sprowadza się więc do konfiguracji 3 wspomnianych parametrów tej naszej "gry w życie":
• najpierw utworzymy CEL (może być ich wiele, w końcu "uczeń" to człowiek, a człowiek ma mnóstwo celów: utrata wagi, zdobycie pracy itd.) - cel może mieć dodatkowy opis, kolorową ikonkę, jak i ściśle określony termin ukończenia, a do tego - i to jest ta cudowna rzecz w tej aplikacji - musi mieć wartość, czyli liczbę punktów. Kontynuując przykład ucznia: średnia 5,0 może być warta 1000 punktów,
• następnie utworzymy ZADANIA - zadania mogą mieć opisy, muszą być przyporządkowane do danego celu, mogą mieć kolorowe ikony, jak też mogą mieć określoną datę końcową, choć akurat nie muszą (zresztą cele też nie muszą). Zadaniom także przypiszemy wartości. Co istotne, zadania mogą należeć do 3 kategorii: może być jednostkowe (tradycyjne "TODO", zrobione i "nara"), dzienne (tygodniowe itp., jest dużo opcji konfiguracji) albo powtarzalne (nielimitowane niczym). W przypadku roli ucznia można ustalić szereg zadań polegających na tym, że już za uzyskanie pojedynczych ocen otrzyma się pewne punkty. Przykładowo, możemy ustawić, że dostaniemy 10 punktów za każdą 5-kę z polskiego, bo ten przedmiot jest dla nas łatwy, ale z kolei 30 punktów za każdą choćby 4-kę z chemii, bo te wodory i tleny nie przemawiają do nas zbyt mile. I tak dalej - i tak dalej. Byłyby to zadania powtarzalne (w sensie: nigdy nie wiadomo, kiedy się dostanie kolejną ocenę). Warto skonfigurować różnorodne zadania. Wobec tego zadaniem w kategorii zwykłego TODO mógłby być np. sprawdzian z matematyki, bo to jednostkowa robota (a warta, dajmy na to, 175 punktów za 5-kę - wchodzicie w to?),
• na końcu, znając już doskonale proporcje punktów, cele i zadania, określimy NAGRODY - nagrody mogą mieć opisy, kolorowe ikony. Ustalimy też, czy będą jednostkowe, czy powtarzalne. No i najważniejsze: ich wartość, czyli ile punktów musimy uzbierać, aby je otrzymać. Proponujemy zarówno duże, jak i małe nagrody. I w ogóle mnóstwo nagród! Dużą nagrodą mogłaby być lipcowa wycieczka w upragnione miejsce (oraz 300 zł na drobne wydatki) warta 1250 punktów - w tym wypadku nieuniknione byłoby więc zdobycie tego minimum 5,0 na świadectwie. Niemniej super-istotne jest, aby małych nagród było możliwie dużo i aby były one bardzo, bardzo tanie. Powiedzmy: za 7 punktów możemy "kupić" to, że zjemy garść ulubionych suszonych owoców - bo i słodkie, i zdrowe. (Morele, figi - mniam!).

Nazwa tego programu w języku angielskim oznacza zachętę, bodziec, pobudkę, impuls. Służyć ma podtrzymaniu naszej motywacji w wypadku projektów trwających pewien dłuższy czas, jako że duże "cele" dzielimy w niej na małe "zadania". Jej końcowa przydatność zależeć będzie niewątpliwie od tego, czy umiejętnie określimy swoje cele, zadania i nagrody w kontekście naszej własnej życiowej sytuacji. Zwłaszcza zaś: czy roztropnie przyporządkujemy im wartości w punktach. Jeżeli odpowiadacie "tak" i "tak" - no to dajemy Wam 100% pewności, że zakładane przez Was cele (powtórzmy: aplikacja pozwala na prowadzenie ich mnóstwa!) zostaną osiągnięte.

Wymagania!
Android 4.1 i nowsze

Licencja: Freeware (darmowa)
Oceń program:
-/5

Ocena: 5 (1 głosów)

Strefa Download programu
Incentive



Incentive dla Android
2018-06-23

Ilość pobrań: 2 | W tym miesiącu: 0 | W poprzednim miesiącu: 0

Komentarze (0)
Incentive